در این بخش شما می توانید پرسش های متداولی که ممکن است برای کاربران مطرح باشد را به همراه پاسخ آن مشاهده نمایید. توصیه می کنیم حتما یک بار مطالب این بخش را به صورت کامل مطالعه نمایید.

جهت دریافت معرفی و راهنمای استفاده از امکانات سامانه موبایل یاب اینجا را کلیک نمایید.

آیا موبایل یاب فقط بر روی دستگاه تلفن همراه قابل نصب می باشد؟

خیر، از موبایل یاب می توان برای کلیه دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل Android و iOS نظیر گوشی های هوشمند، تبلت ها و ... استفاده نمود.

آیا برای استفاده از موبایل یاب نیاز به تخصص خاصی در زمینه رایانه یا دستگاه های تلفن همراه است؟

خیر، شما با استفاده از راهنمای فارسی آسان و تنها با اندکی آشنایی با نحوه نصب نرم افزار بر روی سیستم عامل Android و یا iOS می توانید از موبایل یاب به راحتی استفاده نمایید.

آنتی ویروس «موبایل یاب» را به عنوان ویروس شناسایی می کند.

هر نرم افزاری که به بخش های سیستمی دستگاه نظیر مکان یاب، فهرست تماس و ... نیاز به دسترسی داشته باشد، نرم افزارهای آنتی ویروس آن را به عنوان برنامه با دسترسی سطح بالا شناسایی می کنند.

آیا نتایج ردیابی دستگاه (تلفن همراه یا تبلت) و ارسال اطلاعات تنها از بستر اینترنت به پنل منتقل می شود؟

خیر، در مواقع ضروری امکان صدور فرمان پیامکی جهت ردیابی سریع و تغییرات سیم کارت نیز فراهم شده است.

اگر سیم کارت دستگاه تعویض شود آیا برنامه همانند قبل عمل خواهد کرد؟

بله، چون مبنای شناسایی دستگاه شما، شماره سریال آن بوده و با تغییر سیم کارت اختلالی در روند عملیاتی برنامه ایجاد نمی شود.

با تعویض سیم کارت چه اتفاقی رخ می دهد؟

با تعویض سیم کارت، شماره سیم کارت جدید به پنل شما منتقل خواهد شد و همواره از سیم کارت حاضر بر روی دستگاه خود مطلع خواهید بود.

موقعیت یابی دستگاه بر چه مبنایی است؟

موقعیت یابی بر اساس مختصات جغرافیایی با استفاده از GPS صورت می گیرد.

اگر یک دستگاه GPS نداشته باشد یا GPS آن توسط سارق غیر فعال شده باشد، تکلیف چیست؟

نرم افزار امکان فعال سازی GPS در مواقع ضروری را دارد ولی اگر دستگاه فاقد GPS باشد، در این صورت موقعیت بر اساس دکل سرویس دهنده سیم کارت با خطای 50 تا 500 متر به شما اعلام خواهد شد.

دقت موقعیت یابی دستگاه توسط نرم افزار چقدر است؟

با استفاده از GPS خطای شناسایی موقعیت 3 الی 5 متر است و با استفاده از آنتن اپراتور 50 الی 500 متر می باشد.

آیا استفاده از موبایل یاب هزینه ای برای سیم کارت من در بر دارد؟

خیر، فقط در بخش فرمان های پیامکی به ازای اجرای هر فرمان، هزینه یک پیامک برای شما در بر خواهد داشت.

فرمان پیامکی چیست؟

فرمان پیامکی عبارت است از درخواست های ارسالی بخش آفلاین که قابلیت هایی نظیر ردیابی، تعیین موقعیت و وضعیت دستگاه را بدون نیاز اتصال اینترنتی فراهم می سازد تا در مواقعی که دستگاه تلفن همراه یا تبلت شما به اینترنت متصل نیست امکان نمایش موقعیت و ردیابی دستگاه را میسر سازد.

تعداد دفعات درخواست فرمان پیامکی چند مرتبه است؟

بسته به نوع اشتراک خریداری شده تعداد متفاوت می باشد که در هنگام خرید برای هر اشتراک به صورت «اعتبار درخواست ردیابی آنی» مشخص شده است.

نحوه حذف نرم افزار موبایل یاب به چه صورت است؟

با ارسال درخواست به واحد پشتیبانی نحوه حذف نرم افزار برای شما ارسال خواهد شد.

آیا می توان از یک حساب کاربری برای بیش از یک دستگاه تلفن همراه یا تبلت استفاده کرد؟

خیر، زیرا هر حساب کاربری تنها برای سریال یک دستگاه (دستگاه ثبت شده) فعال می شود و در صورت نصب نرم افزار بر روی بیش از یک دستگاه، دو سریال متفاوت با یک سریال ثبت شده به سیستم گزارش شده و سیستم به صورت خودکار حساب کاربری شما را مسدود خواهد کرد.

آیا امکان تغییر دستگاه پس از استفاده از حساب کاربری وجود دارد؟

خیر، هر حساب کاربری فقط برای یک دستگاه قابل نصب و استفاده است و پس از فعال سازی امکان انتقال آن به دستگاه دیگر وجود ندارد.

موقعیت دستگاه بر روی نقشه توسط کدام پارامتر شناسایی می شود؟

توسط نماد سبز رنگ، همچنین نمایه قرامز رنگ بیانگر نام خیابان است.

آیا کاربران توسط موبایل یاب کنترل نمی شوند؟

روزانه ده ها کاربر جدید به عضویت سامانه موبایل یاب در می آیند و بیش از هزاران داده اعم از تغییرات سیم کارت، موقعیت یابی و ... به صورت کد شده از طریق سرورهای موبایل یاب توسط کاربران ثبت و حذف می شود. کنترل این حجم داده برای مسئولان موبایل یاب هیچ سودی جز اتلاف وقت را نخواهد داشت. در مورد تصور نادرست کنترل این سامانه توسط سازمان های دولتی هم باید به این مسئله توجه داشت که سازمان های دولتی در صورت نیاز به کنترل فردی خاص، با مجوز قضایی ار منبع فراگیر شرکت مخابرات ایران استفاده می کنند که امکان کنترل همه جانبه را اعم از موقعیت، کنترل خط، کنترل تماس و ... را به مسئولین امر می هد.

تضمین حفظ حریم خصوصی و نگهداری اطلاعات بر روی سرورهای موبایل یاب به چه صورت است؟

گروه موبایل یاب سعی بر ایجاد حداکثر امنیت ممکن برای حفظ حریم شخصی کاربران داشته است، به همین خاطر اطلاعات کلیه کاربران را به صورت رمزنگاری شده بر روی سرورها نگهداری می نماید، از سوی دیگر با هدف خصوصی سازی بیشتر سرویس، امکان ذخیره سازی محتوای پنل هر کاربر بر روی سیستم وی فراهم شده است و توصیه می شود جهت اطمینان خاطر بیشتر در هر بار ورود به پنل کاربری، کلیه داده های ثبت شده خود را بر روی رایانه شخصی ذخیره نموده سپس از روی پنل کاربری حذف نمایید. همچنین در حفظ و نگهداری نام کاربری و کلمه عبور خود کوشا باشید.

برنامه موبایل یاب به کلیه اطلاعات دستگاه تلفن همراه یا تبلت من دسترسی دارد؟

خیر، موبایل یاب صرفا موقعیت و اطلاعات سیم کارت و ارتباطات شما را به پنل کاربری منتقل می کند و به سایر بخش های دستگاه شما دسترسی ندارد. تضمین این گفته را برنامه نصب (Installer) سیستم عامل دستگاه به شما می دهد، جهت اثبات این موضوع و آموزش بررسی عملکرد پیش از نصب هر نرم افزار اندرویدی این لینک را کلیک نمایید.

امکانات اشتراک طلایی را چگونه می توانم قبل از خرید مشاهده کنم؟

جهت ورود به سامانه در حالت آزمایشی می توانید از نام کاربری و کلمه عبور demo استفاده نمایید.

آیا نرم افزار موبایل یاب بر روی دستگاه های تلفن همراه دو سیم کارته هم عمل می کند؟

بله، ولی در بخش تغییرات سیم کارت فقط تغییرات اسلات پیش فرض را ارسال می کند، اما در مورد سایر امکانات مشکلی ندارد.

دستگاه من سرقت شده است، آیا می توانم با تهیه اشتراک موبایل یاب آن را ردیابی نمایم؟

خیر، امکان ردیابی تنها برای دستگاه هایی مقدور است که قبلا نرم افزار بر روی آن ها نصب و فعال شده باشد.

قبل از خرید چگونه از عملکرد صحیح نرم افزار بر روی دستگاه خود مطمئن شوم؟

نرم افزار موبایل یاب با کلیه دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید (حداقل نسخه 2.1) و iOS سازگاری دارد، اما توصیه می شود قبل از خرید از نسخه رایگان استفاده نمایید و عملکرد صحیح برنامه را بر روی دستگاه خود بررسی نمایید و در صورتی که با مشکلی مواجه شدید حتما با بخش پشتیبانی تماس حاصل نمایید.

آیا موبایل یاب یک سرویس دولتی است؟

خیر، موبایل یاب یک سرویس کاملا خصوصی بوده و هیچ گونه وابستگی به هیچ سازمان و نهاد خصوصی یا دولتی ندارد که با تلاش گروه مهندسین داخلی با هدف خدمات رسانی به هم میهنان عزیز راه اندازی شده است تا به عنوان پنجمین سرویس کنترل و ردیابی دستگاه تلفن همراه و تبلت در جهان و اولین سامانه در ایران در خدمات هم وطنان عزیز باشد.

نرم افزار را چگونه فعال کنم؟

برای رفع کلیه مشکلات مربوط به نصب یا فعال سازی بهتر است قبل از هر چیز به فایل راهنما (همراه با نرم افزار) مراجعه نمایید و در صورتی که موفق به رفع مشکل نشدید با پشتیبانی تماس حاصل نمایید.

در صورتی که پاسخ شما در فهرست پرسش و پاسخ این صفحه نبود می توانید از بخش ارتباط با ما پرسش خود را مطرح نموده تا بخش پشتیبانی پاسخ مناسب را برای شما ارائه نماید.